PO PIERWSZE JOGA - RECENZJA KSIĄŻKI

Witajcie!
Dziś będzie o książce... o jodze. Jak w tytule :)
Jak to gdzieś kiedyś przeczytałam, sama szukając recenzji o tej książce - że tej książki się nie czyta, tylko praktykuje :) i tak podpisuje się rękami i nogami pod tym stwierdzeniem :D choć nóg tak wysoko jeszcze nie zadrę hihi :)

Ewelina Godlewska, Paulina Holtz - Po pierwsze joga

 

po ierwsze joga ewelina godlewska paulina holtz recenzja

 

Książka Po pierwsze joga to pozycja, którą każdy początkujący jogin powinien mieć w domowej biblioteczce. Opisuje bardzo dokładnie asany, pokazuje łatwiejsze warianty dla początkujących oraz jaki wpływ ma poszczególna asana dla naszego organizmu.

Estetyka książki jak najbardziej do mnie przemawia, piękne zdjęcia z udziałem Eweliny i Pauliny, to jest to!
Nawiasem mówiąc, nie miałam pojęcia, że Paulina Holtz, która do tej pory kojarzyła mi się wyłącznie z Klanem ćwiczy jogę. W książce opisała swój początek drogi - czyli jak to się zaczęło.
Ewelina to nauczycielka jogi od wielu lat. Na zdjęcia patrzę z zachwytem ale wiem jak wiele pracy to wymaga.

Książka jest też w bardzo pomyślany sposób skonstruowana od wprowadzenia, poprzez akcesoria, które mogą nam się przydać, po poszczególne partie nad którymi będziemy pracować: Biodra i miednica - równowaga i miłość; Nogi - stabilność; Ramiona, barki, szyja - otwartość i szczęście.



Joga to nie jest sport! To nie jest zwykła aktywność fizyczna. Oczywiście wpływa na naszą fizyczność ale nie jest samą aktywnością, mięśni, ścięgien itp.

Cóż wiem, że jestem póki co chodzącym drewnem, taką kłodą, która tylko umie ruszać rękami, nogami i głową.
O ile mam nieźle rozciągnięte ramiona, tak nogi to jest to nad czym będę naprawdę długo będę pracować. 

A na poważnie, to jeśli chcemy ćwiczyć jogę a raczej praktykować to trzeba się trochę zagłębić w temat.
Po pierwsze nie jest to jakieś "ommmmm" bo z tym się kojarzy i z pozycją kwiatu lotosu... tak, ta też jest i zdziwilibyście się jak bardzo potrafi wyciszyć i uspokoić skołatane nerwy, zrelaksować..

Kiedyś myślałam, że joga jest zarezerwowana tylko dla akrobatów, no bo jak rzesz do cholery można się tak fikuśnie wygiąć? Ciało z plasteliny czy co???

Ale to nie jest wcale tak, każda asana ma znaczenie, nie wszyscy mogą wykonywać wszystkie, każdy człowiek ma inne ograniczenia, choćby w budowie fizycznej, inne stawy itp. Pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć, ale naprawdę wybór asan poprawiający nasze zdrowie i wpływających korzystnie na umysł jest naprawdę ogromny, po prostu full opcja!

W książce Po pierwsze joga mamy naprawdę łopatologicznie wszystko pokazane, dla mnie rewelacyjna książka.

Zaznaczę, że książka nie tylko dla pań się nada. Mężczyźni, którzy chcą rozpocząć praktykę jak najbardziej chętnie z niej skorzystają :)
A miłe dla oka zdjęcia myślę, że panów zmotywują, a co najmniej też pobudzą wyobraźnię ;)

Dlaczego polecam? Bo jest przydatna, po prostu! Jest naprawdę świetna dla początkujących, trudno mi powiedzieć jak się sprawdza dla osób, które już znają sporo rożnych asan i praktykują dłuższy okres czasu - nie wiem, więc się nie wypowiem. Ale dla mnie mnie jest świetna.
Przejrzyście i prosto!

Książka dostępna w wielu sklepach, ja swoją kupiłam w merlin.pl 

W razie pytań o książkę służę pomocą :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 ZUZANNASTYLE , Blogger